
Posetioci u Bijeljini uživali u muzici Stefana Milenkovića, jednog od najvećih umetnika današnjice
Četiri decenije prošlo je od kada je proslavljeni violinista Stefan Milenković prvi put uzeo violinu u ruke. Od tada do danas poštovaoci klasične muzike uživaju u njegovim maestralnim izvedbama, izuzetnoj veštini i retkom daru.
Građani Bijeljine i gosti iz okolnih mjesta, imali su retku priliku uživati u čarobnim zvucima koje je za publiku priredio, jedan od najvećih svetkih violinista.
Publika je imala priliku čuti dela kompozitora čija su dela promenila svet Ludviga Van Betovena, Đuzepea Tartinija, čija skoro sva dela čine violinski koncerti i sonate zatim i suptilnog Morisa Ravela.
Stefan Milenković rođen je u porodici violiniste Zorana Milenkovića i Lidije Kajnaco, pijanistkinje italijanskog porekla. Prve časove violine davao mu je otac još kad je imao tri godine, a već sa šest imao je prvi nastup kao solista sa orkestrom.
Milenković je na sceni u Bijeljini, kaže, srdačno dočekan. On je nastupao prije skoro 30 godina u ovom gradu.
“Volim klasičnu muziku, umetnost i kontakt sa publikom”, rekao je Milenković.
Umetnik koji je osvojio najprestižnije svjetske scene poznat je po svom umetničkom izrazu, ali i po životnoj posvećenosti humanitarnim ciljevima.
Humanost nije izostala ni u Bijeljini, jer je prihod od prodatih ulaznica namijenjen za adaptaciju stambenih objekata porodica sa decom sa poteškoćama u razvoju koja imaju stopostotni invaliditet.
Milenković je muzičku karijeru započeo 1984, a u petnaestoj godini se sa porodicom preselio u Italiju. Kao veoma mlad violinista imao je prilike da svira za američkog predsednika Ronalda Regana na Božićnom koncertu u Vašingtonu 1987. i za sovjetskog predsednika Mihaila Gorbačova u Beogradu 1988. godine. Godine 1991. slušao ga je papa Jovan Pavle Drugi.
Stefan Milenković svira violinu Đovani Baptista Gvadanjini iz 1783. godine. Gvadanjini se, inače, smatra poslednjim velikim majstorom, pored Stradivarija i Gvarnerija. Violina na kojoj svira Milenković je izrađena tri godine pre Đovanijeve smrti, u Torinu. Kako je jednom prilikom Milenković otkrio, ta violina nije samo Gvadanjinijev rad, već se smatra da je Stradivarijev jer je majstor dobio na korišćenje radionicu koja je pripadala Antoniju Stadivariju, njegov alat, instrumente, nacrte.
Na koncertu koji je održan u Centru za kulturu “Semberija” Milenkovića je pratila i pijanistkinja Natalija Mladenović.
Organizator koncerta je bijeljinsko Udruženje “Muzički umjetnici Semberije”. , u najavi je istaklo da ljubitelji klasične muzike u Bijeljini imaju priliku da uživaju u izuzetnoj virtuoznosti i harizmi jednog od najvećih umjetnika današnjice.
