ističemoMagazinRegija BiračVijesti

Yugo se vraća: Evo kako će izgledati novi model i kada izlazi

Zastavin Yugo, koji danas uživa kultni status, prvi put se na cestama pojavio prije gotovo 45 godina, a baziran na prilagođenoj tehnologiji Fiata 127 stigao je i do američkog tržišta, gdje je izazvao veliko zanimanje kada se pojavio u prodaji, po cijeni od samo 3.990 dolara. No, zbog loše kvalitete i nepouzdanosti ubrzo je postao sinonim za neuspjeh.

Ipak, njegova proizvodnja trajala je punih 28 godina – do 2008. godine. U međuvremenu, Yugo je postao ikona pop kulture, posebno u Sjedinjenim Državama, gdje je o njemu napisano nekoliko knjiga i pojavio se u brojnim filmovima. Njegova prepoznatljivost je još uvijek visoka, a postoji i snažna baza obožavatelja ovog legendarnog modela u Srbiji, piše Nova.rs.

Sada se Yugo vraća kao potpuno novi automobil, a prve skice su već izašle. Predstavljanje dizajnerskog modela očekuje se ove godine, dok bi konačni prototip trebao biti prikazan 2027. na Expo izložbi u Beogradu.

Voditelj projekta je prof. dr. Aleksandar Bjelić, poznat po svom radu u njemačkoj automobilskoj i opskrbnoj industriji. Osigurao je prava na međunarodni zaštitni znak marke, a dizajn novog Yuga potpisuje srbijanski dizajner Darko Marčeta. Njegovi prvi nacrti uspješno su prenijeli proporcije i prepoznatljiv duh izvornog modela.

Novi Yugo bit će mali, pristupačan automobil, dostupan isključivo u izvedbi s dvoja vrata. Njegova tehnička osnova bit će platforma etabliranog industrijskog partnera, no Bjelić još ne otkriva o kojoj je firmi riječ. Ono što je sigurno je da će automobil biti moderan, štedljiv i u skladu sa svim sigurnosnim standardima.

Iako je u budućnosti planirana električna izvedba, novi će Yugo u početku biti lansiran s klasičnim motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Ova odluka je donesena iz praktičnih razloga – niža cijena i veći užitak u vožnji. Tako će se Yugo izdvojiti od ostalih retro modela poput novog Renaulta 5 ili VW ID Buzza.

Osim razvoja automobila, Bjelić planira i endurance rally, koji bi sljedeće godine trebao krenuti iz tvornice u Kragujevcu, preko Afrike, sve do Kilimandžara. Ova avantura moderna je verzija ekspedicije iz 1975. godine, kada je pet Zastava 101 uspješno prešla istu rutu.

Povezani članci

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button